2014

HUSZONKILENC... GÁRDONYI RETRO (HATVANADIK FEJEZET)

Harmadik évadját kezdi az újrainduló önálló Gárdonyi Géza Színház. A tervek szerint már teljes létszámmal, műszaki bázissal és költségvetési vértezetben kellene megjelennie – ha a színházalapítás bonyolult folyamatát nem kötötte volna gúzsba a krízis ugyanúgy, mint egész gazdasági-társadalmi életünket. Igazi öröm, hogy ebből az erőfeszítésből közönségünk ne érzékelhetett sokat, mert az előadásaink művészi arculatán nem hagyott nyomot.

ÉLET-JÁTÉK ÉRZÉKI GYÖNYÖRŰSÉGGEL, MEGÉLÉNKÜLT TÁRSADALMI MOZGÁSOK KÖZEPETTE - SZOBASZÍNHÁZ - AZ 1989/90-ES ÉVAD TÁRSULATA (RÉSZLETEK AZ ÉVADOT BEHARANGOZÓ KIADVÁNYBÓL)

 

 

Kedves Közönségünk!

 

Harmadik évadját kezdi az újrainduló önálló Gárdonyi Géza Színház. A tervek szerint már teljes létszámmal, műszaki bázissal és költségvetési vértezetben kellene megjelennie – ha a színházalapítás bonyolult folyamatát nem kötötte volna gúzsba a krízis ugyanúgy, mint egész gazdasági-társadalmi életünket. Igazi öröm, hogy ebből az erőfeszítésből közönségünk ne érzékelhetett sokat, mert az előadásaink művészi arculatán nem hagyott nyomot.
Lám, a színház, ha akarná sem tudná magát függetleníteni a társadalmi kérdésektől, nemzetünk sorsától, hazánk helyzetétől. Nem is akarjuk, természetesen. A legelső pillanatól kezdve kortárs színház kívántunk lenni, olyan szellemi műhely, amely igyekszik felismerni a társadlami mozgások fő irányait, azokhoz a maga módján kapcsolódik és megfogalmazza véleményét. A közélet porondjára akartunk lépni. Igazi találkozások jöttek létre a megformált színpadi alkotások és a társadalmi-politikai mozgások között. Örömünk telt abban, hogy színházunk szinkronban kereste a maga igazságait a megélénkült és megújuló társadalmi mozgás erőteljes igazságkeresésével.
Azt is el kell mondanunk, hogy mégsem kívántunk a politikai élet szócsöve lenni, ennél több és más a feladatunk. Erkölcsi értékeket, embereszményeket, példázatos sorsokat kell felmutatnunk. Értékvesztések korát éljük, értékrendek zavarát: történelmi, politikai, szellemi, morális szempontból egyaránt. Kell, hogy legyen erő a színházban arra, hogy a maga humánus, erkölcsi értékrendjét megfogalmazza és ennek követésére mozgósítsa közönségét. Mindezt, természetesen, a színházi előadások érzéki gyönyörűségével, a játék örömével, a csábítás trükkjeivel, hiszen a színház (bár halálosan komolyan vett!) mégis csak játék. Élet-játék a nagy világszínpadon.
Eljövendő évadunkban is arra kérjük Önöket, játsszunk együtt színházat: építsük magunkat, védjük fogyatkozó örömeinket.

Gali László

 

ÚJ! Új! ÚJ! ÚJ! ÚJ!


SZOBASZÍNHÁZ, AVAGY SZÍNHÁZ AZ EMELETEN

 

Nem teljesen új ez a vállakozás. A színházunk iránt érdeklődők már korábban is találkozhattak ennek csíráival. Ilyen volt Csendes László Van Gogh-ja, Szíki Károly Sütő- és Kányádi-estje, Epres Attila és Kocsis György Torpedó bácsi meséi című kávéházi műsora, Balogh András Petőfije. A színészek makacs elhatározása, kitartó munkája hozta életre ezeket a kölönlegességeket. Sokszor éjszaka, pihenőidejüket föláldozva próbáltak, és a siker őket igazolta.
Örömmel tapasztaltuk, hogy Önök, Kedves Közönségünk, milyen figyelmes érdeklődéssel fogadták a művészek kísérleteit. Ezért elhatároztuk – mivel a színészek, fiatal rendezők, írók játékkedve kiapadhatatlan – rendszeressé tesszük ezeket az esteket. A Szobaszínház elnevezés mögött e törekvésünk rejlik.
Az idei évadban a művészeinknek és a színház vezetőinek terve a Szobaszínházban:

 

Jordan Radicskov: LAZARICA színmű négy évszakban
Nikosz Kazantzakisz – Gábor László: JELENTÉS GRECÓNAK monodráma
Tóth Gábor Ákos: ÖRDÖGLAKAT dráma
Kaló Flórián-Aldobolyi Nagy György: EGYEDÜL monomusical
Carl Wittlinger: ISMERI A TEJUTAT? színmű
Marton gábor: A BROADWAY HARANGJA monomusical

 

 

AZ 1989/90-ES ÉVAD TÁRSULATA

 

Művészeti vezetés

 

Gali László igazgató-főrendező
Menkó Terézia gazdasági vezető
Ivádyné Both Éva művészeti titkár
Aldobolyi Nagy György zenei vezető
Lőkös Ildikó dramaturg
Pilinyi Márta díszlet- jelmeztervező
Piros Sándor díszlet- jelmeztervező
Harák Judit jelmezfelelős-tervező
Szabó Ágnes rendező

 

Színművészek

 

Agárdy Ilona
Balogh András
Bárdos Margit
Blaskó Balázs
Bókai Mária
Czvetkó Sándor
Csendes László
Csonka Anikó
Csuja Imre
Dimanopulu Afrodité
Epres Attila
Faragó András
Fésűs Tamás
Kelemen Csaba
Kéner Gabriella
Kocsis György
Kőszáli Ibolya
Losonczy Ariel
Megyeri Zoltán
M. Horváth József
Németh László
Pasqualetti Ilona
Pálfi Zoltán
Réti Árpád
Ribár Éva
Román Judit
Saárossy Kinga
Simon Mari
Solymosi Tibor
Szatmári György
Mikula Sándor
Szíki Károly
Tunyogi Péter
Várhelyi Dénes
Váli Zita

 

Gyakorlatos színészek, csoportos szereplők

 

Balogh Ágnes
Bicskei Kiss László
Fehér István
Horváth Ferenc
Ittes József
Nemesházi Beatrix
Szabó János
Török Katalin
Tulipán Gábor
Urbán andrea

 

Rendezőasszisztensek, ügyelők, súgók

 

Lászlóné Császi Erzsébet asszisztens
Vassné Lázár Rita asszisztens
Kaposi Tamás asszisztens
Szabó Edit asszisztens
Rábl Róbert ügyelő
Ludányi Andrea ügyelő
Hevér Zsuzsa súgó
Burai Andrea súgó

 

Harlekin Bábszínház

 

Demeter Zsuzsa művészeti vezető
Albu Erzsébet bábszínész
Béres Deák Katalin bábszínész
Galántai Csaba bábszínész
Golen Mária bábszínész
Havassy György bábszínész
Kiss Árpád bábszínész
Stuth Zsuzsa bábszínész
Lénárt András bábkészítő művész
Lovasy László bábkészítő művész
Lovasy Lászlóné bábkészítő művész
Szilágyi Ágnes bábrendező

 

 

 

 

 

Forrás: http://gardonyiszinhazblog.gportal.hu/